Urodził się w 1981 roku w Krakowie, naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku lat pięciu. Następnie kontynuował ją w szkołach muzycznych I i II stopnia u Krystyny Adamskiej, Jerzego Łukowicza i Stefana Wojtasa. W latach 1994-2000 pobierał naukę w„Ecole Normale de Musique de Paris „A.Cortot”” we Francji w klasie fortepianu prof. Marcelli Crudeli zakończoną otrzymaniem „Diplome Superieure de Concertiste”.  

W roku 2004 ukończył studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Ewy Bukojemskiej uzyskując dyplom z odznaczeniem. W tym samym roku otrzymał stypendium królewskie na studia podyplomowe w Chapelle Musicale Reine Elizabeth w Brukseli w klasie A. Rahmana El-Bachy, które ukończył czerwcu 2005 roku z wyróżnieniem otrzymując tytuł „Master after Master”. W roku 2015 otrzymał tytuł doktora habilitowanego. Obecnie prowadzi własną klasę fortepianu na Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie, gdzie jest zatrudniony na stanowisku profesora uczelni.

Jego karierę pianistyczną zainicjowało zdobycie w wieku lat 12 grand prix na IV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Rzymie w 1993. Od tego czasu artysta prowadzi aktywne życie koncertowe w kraju i zagranicą.

Był wielokrotnym stypendystą Ministerstwa Kultury, fundacji „A.Roussel” i „Amical” we Francji,  “Fundacji Promocji Talentu” oraz Fundacji YAMAHA. Uczestniczył w kursach mistrzowskich m.in.: D. Bashkirova, A.Ciccoliniego, E.Mogilevskiego, V.Banfielda, M.Presslera, D.Merlet, J.Vanden-Eydena i H.Czerny-Stefańskiej. Występował pod batutą dyrygentów takich jak: P.Borkowski, Ł.Borowicz, T.Bugaj, W.Czepiel, J.M.Florencio, P.Kotla, M.Nałęcz-Niesiołowski, M.Pijarowski, Z.Rychert, R. Silva, A.Wit, T.Wojciechowski.

Ceniony za swoje interpretacje dzieł Fryderyka Chopina otrzymał m.in I miejsce w konkursie stypendialnym Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie, III na Międzynarodowym Konkursie chopinowskim w Mariańskich Łaźniach, nagrodę specjalną Wydania Narodowego Dzieł Wszystkich Fryderyka Chopina a także wiele innych nagród na renomowanych międzynarodowych konkursach pianistycznych. Jego recital otwierał 56. festiwal chopinowski w Dusznikach Zdroju. Miał także zaszczyt wykonywać recital na oryginalnym fortepianie Chopina w muzeum Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego w noc wejścia Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. W marcu 2015 roku z okazji 205. rocznicy urodzin kompozytora wystąpił z koncertem w nowojorskiej Carnegie Hall.

Ma na swoim koncie liczne światowe i polskie prawykonania utworów współczesnych (m.in. kwartetu Marka Stachowskiego „Mirroir du Temps” oraz dedykowanych mu utworów: Z. Bujarskiego, M. Chyrzyńskiego, M. Jabłońskiego, K. Meyera, P. Mossa, M. Negreya, T. J. Opałki, M. Ptaszyńskiej, A. Walacińskiego i W. Widłaka). W trakcie swoich studiów brał udział w klasie interpretacji dzieł kameralnych prof. Krzysztofa Pendereckiego, przygotowując utwory pod kierunkiem kompozytora w Akademii Muzycznej w Krakowie.

Występował w takich salach jak: Carnegie Hall, Concertgebouw, Palais des Beaux-Arts, Wigmore Hall, St.Martin-in-the-fields, Salle Cortot, Seoul Arts Center, NCPA w Mumbaju i Palacio de Bellas Artes w Meksyku. W 2005 roku na koncercie inaugurującym powstanie fundacji im. Królowej Elżbiety wykonywał koncert Mozarta z English Chamber Orchestra. Nagrywał dla Radia i Telewizji wielu krajów europejskich. Jest aktywnie zaangażowany w promocję muzyki polskiej w kraju i zagranicą dokonując licznych odkryć i prawykonań utworów kompozytorów polskich XIX i XX wieku. Dzięki jego inicjatywie doszło m.in. do wydania i prawykonania Koncertu fortepianowego na lewą rękę Aleksandra Tansmana oraz dzieł Jadwigi Sarneckiej. Współpracuje z Polskim Wydawnictwem Muzycznym. Od roku 2013 jest również redaktorem edycji dzieł fortepianowych kompozytorów polskich dla wydawnictwa Eufonium, gdzie był autorem pierwszych wydań zbiorowych utworów m.in. Wojciecha Gawrońskiego, Aleksandra Zarzyckiego, Juliusza Wertheima i Eugeniusza Pankiewicza.

Prowadził wykłady oraz występował z koncertami na wielu prestiżowych uczelniach m.in. Cambridge University, Indiana University Bloomington, University of Chicago, University of Southern California, UNAM, UNICAMP, Uniwersytecie Sao Paulo, Konserwatorium Królewskim w Brukseli. Wydał wiele płyt kompaktowych, m.in. dla firm Warner, DUX, EMI, Amadeus i Moderato Classics z muzyką solową i kameralną zbierając przychylne recenzje w prestiżowych magazynach i czasopismach (m.in. Gramophone, Diapason, Kulturspiegel, Klassik, The Strad, Pizzicato, Fanfare, American Record’s Guide). Otrzymał za nie wiele prestiżowych nagród m.in.: dwukrotnie nagrodę francuskiej krytyki muzycznej „La Clef de ResMusica” za płyty z twórczością Tansmana i Chopina, 5 du Diapason za płytę z młodzieńczymi utworami Karola Szymanowskiego, Gramophone Editor’s Choice za nagranie utworów kameralnych Krzysztofa Pendereckiego, Prix de la SACD przyznaną za najlepszą interpretację muzyki współczesnej, Global Music Awards Outstanding Achievement za Koncerty Kilara i Meyera oraz wyróżnienie „Płyta roku 2017” magazynu Hi-fi za nagrania utworów Beethovena i Szostakowicza. Był wielokrotnie nominowany do Polskich Nagród Fonograficznych FRYDERYK.

Jest członkiem Polskiej Akademii Fonograficznej oraz Towarzystwa im. Ferenca Liszta.